17.12.2020 Toplantı Tutanağı
Hekim Meclisi toplantısı 17 Aralık 2020 tarihinde yapıldı.
İzmir Tabip Odası Hekim Meclisi toplantısı, meclis divanının mail grubuna gönderdiği davet aracılığıyla ZOOM üzerinden 30 kişinin katılımı ile 17 Aralık 2020 saat 20.00’da yapıldı.
Divan başkanı Dr. Ahmet Etit toplantıyı açarak mail grubu üzerinden haberleşme sağlanarak oluşturulan gündem başlıklarını şu şekilde sıraladı:
1. Pandemi ve birimlerdeki sorunlar
2. İşyeri hekimliği alanındaki sorunlar
Ayrıca bir önceki toplantıdaki talep üzerinde Dr. Cemal Güvercin tarafından hazırlanan ve hekimlerle paylaşılan pandemi de etik sorunlar ile ilgili bilgilendirme yazısından çok yararlanıldığını, çok iyi geri bildirimler alındığını belirterek kendisine teşekkür etti.
Gündem maddelerinin konuşulmasına geçildi:
Dr. Esat Hoşgönül İşyeri hekimlerinin sorun ve taleplerini, yönetim kuruluna iletilmek üzere, hazırladığı sunumla anlattı. Özet olarak sahadaki işyeri hekimlerinin iletişim bilgilerinin toplanması, işyeri hekimlerinin tabip odası tarafından ziyaret edilmesi, işyeri hekimliği komisyonunun daha aktif çalışmasının gerekliliği, yeni çıkan ilaçlar ve tıbbi uygulamalar hakkında bilgi edinmek istedikleri, ZMSS konusunda ortak hareket edilmesi gerektiği çalışanların sağlık bilgilerine ulaşabilme, beyaz kod uygulaması, TTB’nin ücret politikası, üyelik aidatlarının fazla olması, işyeri hekimliğinde uzmanlaşma gerekliliği, il hıfzıssıhha kurulu kararlarının duyurulmasının halihazırdaki güncel meseleleri olduğunu belirtti.
Dr. Mustafa Vatansever ve Dr. Kemal Özbek de söz alarak aynı yönde görüş bildirdiler, halihazırda covid pozitif yirmi işyeri hekimi arkadaşımız olduğu bilgisini paylaştılar.
Tire ve Bayındır temsilcisi Dr. Uğur Gönenç söz alarak birim sorunları ve artan vaka sayılarını vurguladı, bu bağlamda gerçek hasta sayısının tespiti için bir çalışma yapılmasını önerdi, birimlerdeki hasta sayılarının tabip odaları tarafından toplanarak gerçek sayıya ulaşılabileceğini belirtti.
Dr. Tanzer Korkmaz sağlık çalışanlarının çalışma koşulları ile ilgili bir tespit edilmesi ile ilgili bir çalışma önerdi. Dr. Kemal Özbek İse çalışma koşullarının mevcut standartlara uyması ve çalışma alanlarının güvenliği ile ilgili bir heyet oluşturulması, bu konuda il sağlık müdürlüğüne başvurulması önerisinde bulundu.
Sağlık hukuku ile ilgili olarak Dr. Sakine Köşker Covid 19’un meslek hastalı sayılması gerektiğini vurgulayarak görüşlerini dile getirdi. Dr. Cemal Güvercin de Avrupa ülkelerinde 1.5 metreden daha kısa mesafede insanla temas ederek çalışan tüm meslek gruplarında ( kuaför, kasiyer, sağlık çalışanı) covid 19 meslek hastalığı kabul edilmiştir, bizim ülkemizde de bu şekilde olmalıdır şeklinde konuştu.
Dr. Kevser Durmuş asistan hekimlerin çalışma koşullarının zorluğu ve usulsüz görevlendirmeler ile ilgili 600 asistanla görüştüklerini, bununla ilgili hazırlayacakları sunumu bir sonraki toplantıda yapacaklarını ifade etti.
Dr. Alper Büyükakkuş ise vazife maluliyeti ile meslek hastalığı tanımları arasındaki ayrımı anlatarak vazife maluliyeti kavramının hak kaybına yol açacağı, covid 19’un meslek hastalığı olarak kabul edilmesi ile ilgili talebimizde ısrarcı olmamız gerektiğini ifade etti.
Dr. Funda Barlık Obuz; Dokuz Eylül’de hasta sayısının arttığı ve hasta sağlık çalışanlarının sayısının da her geçen gün arttığını belirtti.
Dr. Aydan Taka Küçük covid-19 vaka sayıları ile ilgili olarak yaptığı açıklamalar ile TTB’nin sahada güvenilirliğinin arttığını ve hekimlerin aşı ile ilgili de TTB’nin söyleyeceklerini takip ettiğini, Tepecik eğitim araştırma hastanesindeki çalışma koşullarının yetersizliği ile ilgili sorunlar ile birlikte ifade etti.
Dr. Sibel Uyan TTB’nin aşı ile ilgili önümüzdeki hafta açıklanacak görüşünü beklememizi önerdi.
Son olarak sadece yöneticilerin paylaşım yapabileceği bir watsap grubu kurulabileceği kararına varıldı.
Bir sonraki hekim meclisi toplantısının Ocak ayının 2.haftasında yapılması planlanarak iyi dilekler paylaşıldı.
İLETİŞİM & ULAŞIM
- Adres: İzmir Tabip Odası 1451 sok. No: 5 Alsancak /İzmir
- Telefon: (232) 463 11 33
- Faks: (232) 421 70 51
- E-Posta: [email protected]